انواع سایز لوله پی وی سی باعث می‌شود که استفاده از آن‌ها برای تمامی مصارف ممکن و به صرفه باشد. در جدول زیر انواع سایز لوله پی وی سی را به همراه ضخامت و کاربرد آن‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان مشاهده می‌کنیم:

انواع سایز لوله پی وی سی

Size Pvc Pipes
Size Pvc Pipes | سایز لوله های PVC

 

پی وی سی پلاستیک نشده (PVC-U)

این محصول (Unplasticized Polyvinyl Chloride) که اغلب به عنوان لوله یو پی وی سی شناخته می‌شود، بدون نرم‌کننده به مرحله تولید می‌رسد. نرم‌کننده باعث افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش ویسکوزیته و همچنین اصطکاک می‌شود. یو پی وی سی معمولا برای موارد زیر به کار می‌رود:

  • لوله و اتصالات
  • انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب
  • کاربردهای صنعتی دیگر مانند زهکشی

استفاده از لوله یو پی وی سی فواید زیادی به همراه دارد که در میان آن‌ها می‌توان به قیمت کم، نصب آسان، عملکرد مکانیکی بالا، مقاومت شیمیایی خارق‌العاده و همچنین مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش و انواع سایز لوله پی وی سی اشاره کرد. به همین خاطر است که تولیدکنندگان اغلب این ماده را در اشکال مختلف تولید و حتی به عنوان لوله برق نیز از آن استفاده می‌کنند.

پی وی سی کلردار (C-PVC)

لوله سی پی وی سی مقدار کلر بیشتری دارد و از کلر شدن رزین PVC ساخته می‌شوند. مواد افزودنی زیادی مانند رنگ، روان‌کننده، تثبیت‌کننده و اصلاح‌کننده در ساختار لوله های سی پی وی سی وجود دارد. به صورت کلی، این لوله‌ها گزینه‌ای منطقی‌تر برای انتقال آب با دمای بالاتر و همچنین انتقال مایعات صنعتی هستند.

لوله PVC با جهت‌گیری مولکولی (PVC-O)

شرکت‌های مختلف با تغییر ساختار غیرمتبلور لوله یو پی وی سی، ترکیبی لایه لایه را به وجود می‌آورند که اغلب برای لوله و اتصالات فشار قوی، سیستم‌های فاضلاب در زمین‌های ناپایدار و شبکه پمپاژ فاضلاب به کار گرفته می‌شود. این لوله نشکن بسیار شکل‌پذیر بوده و از مقاومت بسیار بیشتری در برابر خوردگی برخوردار هستند.

پی وی سی های ایمپکت (PVC-Hi)

لوله پی وی سی های ایمپکت به عنوان محصولی جدید به شمار می‌آید که از طریق بکارگیری مواد شیمیایی مختلف در ساختار PVC-U ساخته می‌شود. ترکیب پلی کربنات با مواد تشکیل‌دهنده لوله‌های قدیمی‌تر مقاومت بسیار بیشتری را در مقابل گرما یا فشار در اختیار ما قرار می‌دهد. لوله PVC-Hi در مواردی استفاده می‌شود که پی وی سی استاندارد فشار یا دماهای شدید را تحمل نمی‌کند.

مزایای استفاده از لوله های پی وی سی

لوله پی وی سی در میان محصولاتی قرار دارد که به صورت جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل مزایای زیاد خود مانند دوام بالا و مقرون به صرفه بودن و انواع سایز لوله پی وی سی توجه زیادی را به دست آورده است. در ادامه مزایای اصلی بکارگیری لوله های PVC را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

– ایمنی: این لوله‌ها یکی از ایمن‌ترین راه‌های انتقال آب آشامیدنی هستند. از آنجا که PVC از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است، رشد باکتری بر روی آن دشوارتر است و همین امر آن را به یک محصول ارزشمند برای استفاده به عنوان لوله آب تبدیل می‌سازد.

سازگاری بیشتر با محیط زیستلوله پی وی سی یک پلاستیک کم کربن است، به این معنی که برای تولید به انرژی و منابع کمتری نیاز دارد.به همین شکل، از آنجا که این محصول بسیار سبک است، انرژی کمتری برای حمل و نقل آن به کار می‌رود. از سوی دیگر، لوله های PVC معمولا 100% قابل بازیافت هستند.

قابلیت بازیافتلوله پی وی سی را می‌توان تا هفت بار بدون از بین رفتن خصوصیات آن بازیافت کرد. بکارگیری PVC به حفظ منابع طبیعی کمک شایانی می‌کند – با هر کیلوگرم PVC که بازیافت می‌شود، ۲ کیلوگرم COصرفه‌جویی خواهد شد.

– بادوام و مقرون به صرفه: یکی از عوامل عمده محبوبیت لوله‌کشی پی وی سی، ترکیبی از وزن کم ،سایز لوله پی وی سی مختلف و دوام بالای این محصول است. پلی وینیل کلراید می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سال عمر کند و در مقابل شرایط تنش‌زا نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل، لوله PVC هم‌اکنون بیش از هر محصول دیگری به عنوان لوله فاضلاب ساختمان به کار گرفته می‌شود.

قیمت لوله پی وی سی (کلیک کنید)

قیمت لوله پی وی سی بر اساس عواملی مانند جنس لوله، ضخامت لایه ­ها و همچنین قطر کلی لوله محاسبه می‌شود. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که یک لوله سایز بزرگ اغلب با قیمت بالاتری همراه باشد. البته مناسب بودن قیمت لوله pvc باعث شده است که بکارگیری آن‌ها در ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری و صنعتی بسیار مقرون به صرفه باشد. ا

خرید لوله PVC

خریداری هرگونه محصول برای پروژه ساخت و ساز باید همواره بر اساس سایز لوله پی وی سی محل کار و بودجه در دسترس انجام شود. شرکت پایدارپلیمر از نام‌آشناترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در ایران است که فرایند تولید محصولات خود را به صورت کامل تحت نظارت متخصصین این حوزه و با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد. اگر به دنبال خرید و استفاده از انواع لوله های پی وی سی در ساختمان خود هستید، این امکان را در اختیار دارید که با مشاورین ما تماس حاصل کرده و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *